Jak odżywiać się zdrowo? Chlorella i inne mikroalgi!

Napisany przez dnia Lut 18, 2016 w Nowości | 0 komentarzy

Zdrowe odżywianie jest coraz modniejsze. Wielu z nas jest w stanie wydać duże pieniądze po to, by być szczupłym i zdrowym. Wśród informacji i ofert bardzo łatwo się jednak pogubić. W które suplementy diety warto inwestować, a które lepiej sobie odpuścić? Jak odchudzać się zdrowo i chudnąć, nie głodząc się przy tym i dostarczając organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych?

Coraz popularniejsza w naszych sklepach jest chlorella. To słodkowodna alga, której dobroczynne działanie polega na tym, że pomaga oczyszczać nasz organizm. Warto ją wprowadzić do diety, gdyż zawiera mnóstwo cennych substancji takich jak między innymi: liczne aminokwasy, minerały (fosfor, magnez, potas, wapń), witaminy (między innymi B12), pierwiastki śladowe takie jak magnez, cynk, molibden, miedź i kobalt.

chlorella w proszkuNa zdjęciu przedstawicielka zdrowej żywności, czyli mikroalga chlorella w proszku.

Na rynku dostępna jest chlorella w różnych formach. Jak chlorella w tabletkach – chlorella-sklep.com.pl czy chlorella w formie sproszkowanej (można dodawać na przykład do zdrowych koktajli warzywno-owocowych).

Chlorellę warto stosować, aby oczyścić organizm z zatruwających go toksyn, metali ciężkich (znajdujących się na przykład w papierosowym dymie lub plombach dentystycznych starego typu), chemikaliów i alkoholu.

Co ciekawe, chlorella uszczelnia również ścianki jelit, zapobiegając możliwym zatruciom w przyszłości. Szczególnie warto sięgnąć po chlorellę jako suplement diety w przypadku, gdy intensywnie się odchudzamy, przeprowadzamy głodówki lub korzystamy z sauny. Chlorella zapobiega przeciążeniu wątroby, absorbując szkodliwe związki. Być może to będzie zaskakujące, ale bardzo łatwo zauważyć dobroczynne działanie chlorelli na przykładzie kaca: wystarczy, że spożywamy niewielką ilość chlorelli przed spożyciem alkoholu i w zdecydowanej większości przypadków możemy uniknąć kaca.

Chlorella ma także inne zalety: stymuluje układ odpornościowy, wspiera produkcję makrofagów odpowiedzialnych za niszczenie szkodliwych substancji.

Jak widać, mikroalgi w diecie mogą być bardzo cennym składnikiem odżywczym. Warto również spróbować spiruliny. To wodorost w kształcie mikroskopijnej spirali, bogaty w kwas GLA. Jest ona również bardzo bogata w białko, z tego powodu mówi się o niej “zielone mięso”. To ciekawa metoda by uzupełnić niedobory białka, jeśli jest się wegetarianinem lub weganinem. Dzięki swojej stuprocentowej zasadowości, spirulina pomaga również w przypadku zakwaszenia organizmu. Swoją ciemnozieloną barwę zawdzięcza ona wysokiej zawartości chlorofilu.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)