Modelki i hostessy – nie tylko ozdoba imprezy firmowej

Napisany przez dnia Kwi 10, 2015 w Nowości | 0 komentarzy

Żadna technologia, narzędzia marketingowe w Internecie, nie są w stanie zastąpić człowieka – doświadczonego sprzedawcy, uśmiechniętej hostessy, modelki, której atrakcyjny wygląd wzbudzi dobre skojarzenia i uczucia w stosunku do marki. I choć marketing wciąż się rozwija, porzucane są jedne formy reklam na rzecz drugich – to zasoby ludzkie są najcenniejsze i nie mają sobie równych, jeśli chodzi o promowanie marki, jej wizerunku, podniesienie poziomu sprzedaży, wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Wbrew pozorom, praca modelki czy hostessy na imprezie firmowej, promocji sprzedaży, przy stoisku marki, nie należy do najprostszych i nie polega wyłącznie na “byciu ozdobą”. Dobra hostessa ma jednocześnie zacięcie sprzedawcy, cechuje się wysoką kulturą osobistą, a jej uśmiech i pozytywne nastawienie do klienta skutkuje miłymi wrażeniami przeniesionymi na markę.
Gdzie najczęściej zatrudniane są modelki i hostessy? W skrócie: wszędzie tam, gdzie firma potrzebuje wsparcia marketingowego: przedstawienia produktu, rozwiania wątpliwości co do nowego produktu, wchodzącego na rynek, zachęty do jego przetestowania, ekspozycji produktu. Niemal każda akcja marketingowa może być skutecznie wzmocniona potencjałem zasobów ludzkich.lamborghini-models

Przedsiębiorcy, którzy myślą o zatrudnieniu modelek lub hostess, rzadko wybierają je sami, kierując swe kroki do doświadczonej agencji modelek/hostess. Agencja modelek http://promogirls.pl lub agencja hostess (a często dwa w jednym) ma w swojej bazie portfolio wielu potencjalnych pracowników (trzeba pamiętać, że nie tylko panie są zatrudniane do promocji – często panowie – modele świetnie wywiązują się z powierzonych i zadań i pasują wizerunkiem do image’u marki). To agencja zajmuje się rekrutacją pracowników, ich zatrudnieniem, kwestiami kadrowymi (jak ubezpieczenie, sprawdzenie książeczki zdrowia, jeśli hostessa ma kontakt z żywnością, wypłatą wynagrodzenia…). Przedstawiciele marki mogą oczywiście wybrać pracowników, jednak to doświadczeni pracownicy agencji doskonale doradzą w tej kwestii. Oczywistym jest, że image zatrudnionej modelki lub hostessy powinien pasować do wizerunku marki. Przy promocji francuskich perfum zatrudnione zostaną wysokie, szczupłe, modelki, które mogą przechadzać się po paryskich wybiegach. Promocja czekolady dla dzieci wymaga zatrudnienia osób niezwykle radosnych, uśmiechniętych, z doświadczeniem przy podobnych zleceniach (dzieci to przecież niezwykle wymagający konsumenci!). Zupę w proszku powinna promować hostessa o wyglądzie “dziewczyny z sąsiedztwa”, a zmysłowej szminki – modelka wystylizowana na wampa.

Praktyka marketingowa pokazuje, że hostessy lub modelki potrafią znacząco wpłynąć na podniesienie sprzedaży produktu (nawet o kilkadziesiąt procent!), a ich praca wydaje się wręcz niezbędna przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek, wobec klienci mogą być nieufni. Uśmiechnięta hostessa, która zachęca do przetestowania produktu np. w supermarkecie, także potrafi przez kilka godzin zupełnie zmienić wyniki sprzedaży w danym segmencie.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)